December 24, 2012

Membuka Dan Menutup Pertandingan Bola Sepak Remaja Dun Bangi 2012

-->
BBB, 09 Safar 1434 = 23 Disember 2012 (Ahad):


Program pertama dan terawal hari ini jam 9.00 pagi Adun diiringi saudara Azizi sudah berada di Padang Bola Sepak Universiti Kuala Lumpur – Malaysian Franch Institute, di Teras Jernang, Bandar Baru Bangi. Tujuan Adun ke sini bagi merasmikan Pertandingan Bola Sepak Remaja Di Bawah 13 Tahun, Bandar Baru Bangi. Pertandingan ini ditaja oleh Adun Bangi melalui Lajnah Sukan Adun Bangi dan Seksyen 3 BBB yang dipengerusikan oleh Saudara Dahari Embong. Hadir dalam Majlis Ringkas Pembukaan selain dari Adun dan saudara Dahari ialah saudara Zamzuri Pengurus Pertandingan Bola Sepak Remaja, Encik Saiful Pengadil bagi keseluruhan pertandingan dan pembantu-pembantunya, jurulatih pasukan dan pengiring-pengiring, ibu bapa dan 8 pasukan yang bertanding, iaitu:


1)      LBJB  Bandar Baru Bangi
2)      SSFC Seri Sakap Seri Jeluk
3)      Pasukan Bangi Lama
4)      SSBJ Seksyen 7, BBB
5)      Bakihah Taman Harmoni, Bandar Teknologi
6)      Taman Bangi, 3.
7)      Pasukan  dari Seksyen 5, West Country
8)      Amal Junior, Teras Jernang.

Dalam ucapan pembukaan di hadapan pasukan-pasukan yang akan bertanding Adun mengucapkan terima kasih kepada semua peserta dari 8 pasukan yang sudi menyertai pertandingan. Tujuan pertandingan ialah, ``Untuk menggalakkan golongan remaja bergiat di dalam kegiatan berfaedah dan tidak mensia-siakan masa di dalam masa cuti Sekolah sekarang. Lebih dari itu ialah bagi mencungkil bakat-bakat pemain bola sepak remaja untuk diketengahkan di dalam pertandingan pada peringkat Dun, Kawasan, Daerah dan Negeri. Tidak mustahil Dun Bangi dapat melahirkan jaguh bola sepak seperti Mokhtar Dahari dan Shafi Sali yang memang berasal dari Dun Bangi. Pihak Adun Bangi akan terus memberi galakan dan peruntukan bagi sukan bola sepak secara khusus dan juga sukan-sukan yang lain. Adalah diharapkan galakan yang diberi menyemarakkan lagi perkembangan sukan di Bangi, sebagai sukan untuk pertandingan dan sukan untuk kesihatan yang menurut Adun, ``Kita mau capai kedua-dua objektif berkenaan.``



Sebelum dari pada itu saudara Dahari dalam ucapan alu-aluannya ``Kita berterima kasih kepada pihak Universiti Kuala Lumpur yang memberi potongan bayaran, bahawa sewaan seharian hari ini dikenakan hanya sebanyak RM180/=sedang harga biasa adalah RM80/= sejam. Menurut saudara Dahari. Empat hadiah disediakan. Hadiah pertama ialah RM400.00, hadiah kedua RM200.00 manakala hadiah ketiga dan keempat RM100.00 dengan setiap peserta dihadiahkan medal menurut tahap kemenangan. Selepas Ucapan Perasmian, Adun menunggu pertandingan awal sebahagian dan memohon diri untuk ke program yang lain dengan janji akan datang untuk menyampaikan hadiah dan menutup pertandingan.

Pada jam 3.00 petang dijangka pertandingan akan berakhir, Adun datang bagi tujuan berkenaan, tetapi didapati pertandingan baru pada peringkat separuh akhir. Empat pasukan masih bertarung untuk mewakili ke pertandingan akhir. Oleh kerana  pertandingan peringkat akhir akan memakan masa lebih kurang dua jam lagi. Adun pergi kedua program yang lain terlebih dahulu. Adun kembali semula ke UNIKUL 15 minit sebelum jam 5.00 petang. Ketika itu Adun dapat tahu pertandingan akhir masih draw 0 – 0 dan terpaksa tambah masa 15 minit bagi mentukan johan. Ketika Adun tiba dan masuk ke padang, sorakan bergema. Gol dapat disumbat oleh salah satu pasukan yang membawa kepada berakhirnya pertandingan. Keputusan pertandingan adalah sebagaimana berikut:



1)      Johan  Pasukan LBJB Bandar Baru Bangi
2)      Naib Johan Pasukan Bakihah, Taman Harmoni, Bandar Teknologi
3)      No. 3 SSBJ, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi
4)      No. 4, Pasukan Seksyen 5, West Country


Dalam ucapan Penutup Adun mengucapkan Tahniah kepada yang berjaya dan bagi yang tidak menang diharap berusaha lagi bagi mencapai kemenangan pada pertandingan-pertandingan  pada masa hadsapan. Adun juga mengingatkan sebagaimana dimaklum oleh saudara Dahari bahawa pada 25.12.2012 akan diadakan klinik Bola Sepak di Sungai Tangkas, dibimbing oleh Pemain dari Pasukan Harimau B, maka semua pemain dijemput hadir ke klinik tersebut. Selain daripada itu pada tahun hadapan (2013) akan diadakan Pertandingan Bola Sepak di bawah umur 13 dan juga 14 tahun.

Adun menyampaikan hadiah-hadiah dan medal-medal

Sekian.

1 comment:

  1. Bila nak buat lagi tournament macam ni. Saya dah lama tunggu. -prlajar maahad-

    ReplyDelete