September 2, 2008

AHLAN YA RAMADHAN

2 comments:

  1. salam hormat.salam ramadhan kareem.
    teringat dr.yb teringat bangi yg ana pernah hirup iklim panasnya sbb dulu masih bukit2 gondol.tahun 78-79.ana di FPI dr. di ibkkm.

    tapi ana bersama rakan menubuhkan grupemuisi ukm sama azmi yusoff, nawawee, haron a.a, maswan salleh, alkharib shah dll. rasa amat harmoni kami mencatat2 puisi.

    ana tidak berapa rapat dgn dr. mungkin sbb lain fakulti @ ana mahasiswa kerdil. ana masih ingat dr. ramli isin, prof naguib, dr awang sariyan, prof mochtar lintang, drs sidi gazalba dan dr shafie abu bakar yg kini yb di kawasan sekitar ukm. namun ana amat ikram kepada karya dr dan sdr dato dr kemala sejak dulu >>kini.ana masih & tetap ingat karya bercorak tazkiah...garapan dan galakan ke arah itu oleh dr.. kini kita wajib bertazkiah zahir dan batin utk menuju al-Quddus.

    tahniah, namun mendokong harapan rakyat dan amanah adalah berat dan dipersoalka di dunia kini dan di alam sana kelak. namun ana tetap yakin dgn dr yang berambisi tinggi untuk mengerjakan amal soleh dan mengajak kpd ma'aruf serta mencegah munkar seupaya mampu.

    dari jauh (kota bharu)ana oakan dr sentiasa afiat, sejahtera dan dilindung Allah. tetap menggapai rahmat-Nya dan mengingati-Nya sokmo (seumur). Amiin.

    ReplyDelete
  2. salam seindah puisi...
    saya kenal anda berdua, malah nama-nama pemuisi ukm yg lain...tapi cuma kenal nama dan karya-karya kalian yang masih tersimpan dikamar seni grupemuisi ukm lewat tahun-tahun 90an dulu...

    pada masa itu saya cuba meneruskan perjuangan saudara dan sahabat dalam menghidupkan grupemusi ukm...dan alhamdulillah dari tahun 1992 hingga 1996 saya memimpin sekumpulan kecil peminat puisi, kami berkumpul dan merencana aktiviti kepuisian kampus...dan dr. shafei (bersama2 dr. siti zainon & agi) lah yang sering menaungi aktiviti kami...terima kasih kalian!!

    tetiba hati jadi sayu, wujud lagikah grupemuisi di sudut kecil ukm itu??

    ReplyDelete