March 31, 2009

SUARA RAKYAT DI BUKIT GANTANG






- ”Krisis rampasan kuasa di Perak memberi kelebihan pada PAS. Saya dulu(PRU12) pangkah BN sekarang tidak,” sambil tersenyum mungkin bangga atau malu.
- ”Solat Suboh kat masjid itu dipenuhi jemaah sehingga melimpah. Sungguh syahdu belum pernah saya melihat pekara ini.”kata seseorang yang dikenali sebagai Pak Ali penuh bersemangat.
- ”Penyokong PR ditempatkan di kawasan bukit, lebih redup. Penyokong BN resah dalam bahang matahari. Pasal tu tak ramai kot. Baju pink(puteri) tak nampak pun,”. Seorang jurugambar memberikan pandangan.
- ”Penyokong PR mendominasi proses penamaan calon di Bkt Gantang.” Kata En. Leong yang kelihatan santai sambil sesekali meneguk air mineral dari botol. Raut muka mungkin ’businessman’.

Ini adalah antara suara rakyat yang sempat dirakamkan diantara ribuan suara yang kedengaran. Mereka bukan pemimpin yang sering mendapat liputan media. Mereka adalah rakyat biasa dan suara mereka adalah suara keramat.

1 comment:

  1. Sekarang terbukti suara rakyat suara keramat jangan di pandang sepi oleh najib,rasanya dua tahun je kot jadi PM. Harap-harap begitulah sebab deligasi mahathir ini cukup merbahaya kepada negara terutama orang2 melayu.

    ReplyDelete