January 12, 2008

MALAM HAJAT MUNAJAT


Rabu 30 Zulhijjah 1428 = 9 Januari 2008, PAS Kawasan Serdang telah menganjurkan Majlis Hajat dan Munajat bertempat di Pejabat Pas Kawasan. Majlis tersebut dihadiri oleh 50 orang yang terdiri daripada petugas-petugas Pas kawasan. Majlis ini dianjurkan sempena menyambut tahun awal hijrah. Ianya dimulakan sekitar jam 6.30 petang dengan bacaan Yasin dan tahlil serta diikuti dengan bacaan doa akhir tahun 1428H.

Majlis ini diteruskan dengan solat Maghrib berjemaah dan diikuti dengan bacaan doa awal tahun 1429H. Majlis ini bertambah serinya dengan kehadiran Ustaz Azizan Abdul Rahman Bendahari Dewan Ulama’ PAS Kedah bagi memberikan ceramah dan kata-kata semangat kepada para petugas PAS serta turut mengimamkan solat hajat.

Ceramah ini dipengerusikan sendiri oleh YDP Pas Kawasan Serdang, Dr. Shafie Abu Bakar. Dalam muqaddimah ceramah tersebut, Dr.Shafie terlebih dahulu memberikan gambaran awal berkenaan sejarah kelahiran bulan Hijrah juga sejarah ringkas penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W.

Manakala, Ustaz Azizan di dalam ceramahnya, menyentuh soal keperluan perubahan sikap bagi para petugas Pas untuk menyahut cabaran Pilihanraya ke-12 akan datang. Beliau juga antara lain menyentuh soal keperluan ahli dan petugas untuk berkorban sama ada dalam bentuk wang ringgit, tenaga, idea malah pengorbanan nyawa serta berterusan menyatakan komitmen demi memastikan kemenangan kepada Parti Islam. Beliau juga menasihatkan agar para petugas khususnya supaya sentiasa berhati-hati dengan tipu daya Barisan Nasional dan SPR.

Selesai ceramah, para petugas dan ahli sama-sama solat isyak berjemaah dan diakhiri dengan jamuan istmewa.

Bangi
11/1/08=2 Muharram1429
Jumaat

No comments:

Post a Comment