April 28, 2009

JANGAN BAZIR MASA MELAYAN KARENAH UMNO




FORUM KHAS PEMIKIRAN BANGI
Tajuk: Analisa Politik Semasa : Politik Malaysia Ke Mana Arahnya.
Bertempat di Dewan Seri Cempaka, Kompleks PKNS Bangi. Forum ini dianjurkan bersama oleh Persatuan Penduduk Bandar Baru Bangi, Jaringan Siswazah Malaysia (JASA) dan Mini Kabinet ADUN Bangi. Ahli panel yang hadir ialah Dr. Muhd Nur Manuty (Felo Kanan Akademik KUIS), Prof. Madya Dr. Ghazali Mahyuddin (Jabatan Pengajian Sejarah, Politik dan Starategi, UKM) dan YB Dr. Zulkefly Ahmad (Ahli Parlimen Kuala Selangor dari PAS. Wakil dari UMNO yang diundang tidak dapat menghadirkan diri.
ADUN Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar sewaktu merasmikan forum tersebut menyatakan bahawa,” Kita menghabiskan masa merungkai permaalahan yang ditimbulkan oleh UMNO sehingga penjelasan kepada konsep kerajaan berkebajikan semakin kurang dititik beratkan. Kerajaan Pakatan Rakyat perlu menonjolkan kemampuan sebenar memenangi hati rakyat dengan melakukan pentadbiran secara ‘good governence’. Satu dasar harus dibentuk secara bersama dan bersepadu oleh pucuk pimpinan Pakatan Rakyat bagi kesepakatan dalam pentadbiran kerajaan di negeri-negeri bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.”

Mengulas mengenai sokongan non-muslim kepada PAS beliau turut menambah,”Kita amat-amat menghargai sokongan dan pengharapan kaum Cina dan India yang dulunya prejudis terhadap perjuangan PAS. Dalam waktu yang sama kita harus memberikan penerangan menentang provokasi media perdana yang mendustakan PAS meminggirkan orang Melayu. Kita menghadapi sedikit masalah dikawasan kampung dimana masyarakatnya kurang celik politik berbanding kawasan bandar yang berpemikiran lebih terbuka. Gerak kerja yang kita lakukan menampakkan perubahan yang positif.”

No comments:

Post a Comment