May 25, 2009

PROGRAM TUISYEN RAKYAT DUN BANGI


Seramai 170 orang pelajar yang mengikuti Program Tuisyen Rakyat (Dun Bangi) telah menghadiri Seminar Smart Learning 2009 di Bangi. Mereka adalah kumpulan pelajar dari beberapa buah sekolah menengah di Bangi yang akan menduduki peperiksaan SPM pada tahun ini. Seminar bertujuan memantapkan jati diri pelajar melalui program-program motivasi. Mereka seterusnya akan mendaftar untuk mengikuti tuisyen percuma yang akan diadakan ditempat tertentu.

ADUN Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar telah merasmikan seminar sehari itu. Program Tuisyen Rakyat ini adalah percuma dan ia adalah sebahagian dari Agenda Merakyat Ekonomi Selangor.

“Dalam agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) kerajaan negeri memberi penekanan terhadap kecemerlangan pendidikan anak-anak Selangor. Bermula dari anak yang baru lahir kita menyediakan Skim Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) dengan mengambil kira persediaan mereka untuk meneruskan pelajaran diperingkat yang lebih tinggi. Kita di Bangi telah meraikan mereka yang mendapat keputusan cemerlang 8A,9A dalam satu majlis yang meriah. Seterusnya dianugerah sebanyak seribu ringgit setiap orang yang layak memasuki IPT.”

Seminar sehari bermula dari jam lapan pagi hingga lima petang dianjurkan oleh Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Bangi. Program ini disampaikan oleh motivator En. Osman Affan daripada Imtiaz System Resources.



No comments:

Post a Comment