July 20, 2009

SPRM MAHUKAN JAWAPAN RAKYAT MAHUKAN PENJELASAN.



Kesedihan menyelubungi mereka yang menanti kenderaan yang membawa jenazah Teo Beng Hock di Taman Peringatan Nirvana , Semenyih. Jenazah mendiang sebelum itu dibawa balik ke Melaka bagi membolehkan acara sembahyang dan memberi penghormatan terakhir di kampong halamannya. Pakatan Rakyat dan DAP khasnya kehilangan seorang anak muda yang sungguh berdedikasi terhadap perjuangan membela rakyat

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim bersama pemimpin Pakatan Rakyat dilihat hadir memberi penghormatan kepada mendiang dan mengucapkan takziah kepada keluarga mendiang. Turut hadir Tn. Hj. Mohd Sabu, YB Dr. Shafie Abu Bakar, YB Dr. Abd. Rani, YB Khalid Samad, YB Lee kim Sin.

En. Chan seorang ahli DAP dari Pulau Pinang yang turut hadir menyatakan kekesalannya terhadap cara SPRM bertindak.


Tambah beliau dengan penuh semangat,"Sebagaimana SPRM mahukan jawapan dari ADUN Pakatan Rakyat begitulah juga rakyat mahukan penjelasan dari SPRM bagaimana mereka yang masih dibawah siasatan SPRM menemui maut. Bezanya rakyat tidak berupaya mengheret mereka kesatu tempat lain dan disoal berterusan tanpa mengira waktu. Rakyat menunggu penjelasan dari SPRM dalam batas waktu dan tempat yang bergantung sepenuhnya kepada SPRM."

1 comment:

  1. Sekadar nasihat & peringatan kepada para blogger.

    Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

    "Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. " (Al Hujurat ayat 12)

    _______________________
    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete