December 31, 2009

Simpang Jalan Kajang Bangi Ke Dengkel Wajar Dinaiktaraf dan Diadakan `Traffic Light`

Pekan Bangi, 13 Muharram = 30 Disember (Rabu):

~Laluan Bangi-Dengkil~


Pada 29 Disember 2009 ADUN Bangi menerima satu salinan surat dari Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung, Kg. Bahagia, Pekan Bangi diketuai En. Norazlan Bin Nordin selaku Ketua Kampung, Kampung Bahagia bertarikh sama (29 Disember) yang ditujukan kepada Jurutera Daerah, di JKR Daerah Hulu Langat memohon kepada JKR memasang Lampu Isyarat di persimpangan Jalan Bangi-Dengkil. Permohonan ini dibuat oleh kerana jalan tersebut makin sibuk digunakan terutama waktu-waktu puncak. Jalan ini menjadi pilihan dan laluan penduduk dari Kajang dan Bandar Baru Bangi, dari Semenyih, Seri Putera, Bukit Mahkota dan Pekan Bangi dan dari Dengkel, Sepang, Jenderam, Nilai dan KLIA. Pengguna tetap pula ialah pekerja-pekerja UKM, KUIS, Agensi Nuklear Malaysia, Agensi Perlesenan Atom, Pusat Ujian Memandu JPJ dan Institut Genom di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi Malaysia yang bakal dibuka tidak lama lagi. Institusi-institusi berkenaan berdekatan dengan jalan tersebut dan pekerja-pekerjanya menduduki taman-taman berdekatan.

~Laluan bagi kenderaan-kenderaan berat~


Hari ini selepas menyertai upacara penyerahan rumah Kerajaan Prihatin Negeri Selangor kepada seorang penduduk di Kampung Bahagia, Pekan Bangi, ADUN bersama pengiring Saudara Shahrom singgah dilokasi berkenaan membuat perhatian dan mengambil gambar-gambar lokasi dari berbagai sudut. Cadangan JKK penduduk didapati amat wajar dan perlu diadakan lampu isyarat bagi mengawal lalu lintas, mengelakkan dari berlaku kemalangan dan melicinkan lalu lintas dipersimpangan berkenaan.

~Bangunan baru MOSTI dalam pembinaan~


Adalah dicadangkan sehubungan dengan cadangan mengadakan lampu isyarat untuk kepentingan masa depan kawasan persimpangan ini hendaklah dinaiktaraf dan diperluaskan hingga membolehkan lorong terus dari UKM ke Pekan Bangi, lorong terus dari Pekan Bangi ke Dengkel dan lorong terus dari Dengkel ke UKM. Yang lain-lain adalah melalui sekatan lampu isyarat. Contoh pelan bagi kawasan lampu isyarat adalah seperti di bawah.

~Cadangan Plan dari Pihak ADUN Bangi~

Sehubungan dengan penaikan taraf di persimpangan Kajang ke Pekan Bangi, Pekan Bangi ke Dengkel dan Dengkel ke Kajang dan Pekan Bangi, adalah dilihat jalan dari UKM ke Pekan Bangi ini juga perlu dinaiktaraf dengan melebarkan jalan kepada 4 lane dengan ada divider dan mengurangkan jalan yang banyak bengkang-bengkok agar menjadi lebih lurus. Adalah didesak untuk menjamin keselamatan, jalan dari Kajang ke Pekan Bangi ini hendaklah mempunyai tiang api sepanjang jalan bagi menjamin keselamatan pengguna pada waktu malam.

2 comments:

  1. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  2. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete