October 29, 2009

Penyerahan Pondok Pengawal Dibiayai ADUN Kepada PIBG Sekolah Tamil

West Country, Jalan Reko, 9 Zulkaedah = 28 Oktober (Rabu):


12.00 tengahari, ADUN Bangi menyerahkan kepada pihak PIBG Sekolah Tamil, Jalan Reko yang diwakili Timbalan Pengerusinya En. Krishnan (Pengerusi En. Balan masuk hospital) sebuah Pondok Pengawal di pintu masuk sekolah hasil dari biaya ADUN sepenuhnya sejumlah RM5,000. Pondok ini diguna pengawal-pengawal secara bergilir 24 jam.


Sebelumnya tidak ada pondok bagi pengawal-pengawal. ADUN Bangi menyerahkan Pondok kepada En. Krishnan atas dasar prihatin ADUN terhadap keselamatan sekolah, murid-murid dan guru-guru. ADUN berharap dengan penyerahan sumbangan dapat meningkatkan keselamatan. En. Krishnan dalam ungkapan ringkas bagi pihak PIBG dan Sekolah berterima kasih di atas keperihatinan ADUN terhadap Sekolah Tamil, Jalan Reko tersebut. Beliau mengharapkan kerjasama antara ADUN, PIBG dan Sekolah berterusan. Turut hadir di dalam upacara ringkas itu ialah En. Priasamy (Mr. Sum) selaku Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Pas West Country dan beberapa orang pengiring dari Pejabat ADUN.

Sekolah Tamil West Country antara sekolah Tamil tertua di Hulu Langat. Didirikan sejak tahun 1925 di atas tapak – kini Klinik Zalfah. Seksyen 4 Tambahan dan berpindah ke tapak kini pada tahun 1982. Sekolah ini kini mempunyai 365 murid dengan seramai 19 orang guru. Selain itu, sekolah ini merupakan sekolah Tamil terbaik dari segi pencapaian UPSR di Hulu Langat pada tahun 2007 dan 2008 secara berturut-turut (Terdapat 5 buah sekolah Tamil di Hulu Langat). Kita difahamkan pihak kerajaan baru meluluskan peruntukan RM 2 juta bagi pembinaan bangunan sekolah tambahan tiga tingkat dengan 19 darjah bagi menampung pertambahan murid-murid. Dengan kemudahan yang ada dan bakal didapati, diharap sekolah ini bertambah maju.

No comments:

Post a Comment