March 31, 2010

Kejohanan Bola Sepak Seksyen 8 - Fasa 2, BBB

Seksyen 8, BBB, 12 R. Akhir = 28 Mac (Ahad):


Pada tengahari, hari ini ADUN ke Padang Awam, Sksyen 8 – Fasa 2, di atas bagi menyampaikan hadiah Kejohanan Bola Sepak yang dianjurkan oleh Persatuan Penduduk taman tersebut. Sesampainya ADUN kelihatan Encik Farid Pengerusi Pertandingan bersama dengan Tuan Haji Abdul Hadi dan Pak Nasron sedang mengatur piala-piala hadian yang bakal disampaikan. Persatuan Penduduk menganjurkan Lega Pertandingan Bola Sepak kalangan veteran dan pemuda. Sebanyak 12 pasukan mengambil bahagian. Pertandingan adalah bertempat di tepi Surau Al-Rahim.

Pada peringkat permulaan pertandingan secara Lega, bila tinggal 6 pasukan, maka pertandingan secara kalah mati. Keputusan pertandingan adalah sebagaimana berikut:


Johan bahagian Junior Pasukan A
Naib Johan Pasukan B

Pada Peringkat Lega

Johan Imam FC
Johan Keseluruhan Pasukan Keliong.


Semasa menyampaikan hadiah ternyata pasukan yang dikatakan remaja, tidak semua remaja. Mereka mencampurkan dengan veteran, Demikian pasukan veteran tidak semua veteran, mereka juga bercampur dengan remaja.


Keadaan adalah meriah, sukan dapat merapatkan persaudaraan, terpancar pada wajah mereka keriangan. Dalam ucapan ringkas ADUN, beliau menawarkan Seksyen 8, Fasa 2 menjadi penganjur pertandingan bola sepak pada peringkat Kawasan, dengan kerjasama Kawasan dan ADUN. Sebelum ini Kajang Utama menjadi Penganjur permainan sepak takraw peringkat kawasan Setakat ini pertandingan Futsal dikendali peringkat kawasan.
Kita berharap pada masa mendatang lebih banyak pertandingan sukan dapat dijalankan.

Sekian.

No comments:

Post a Comment