February 21, 2009

SPR DAN SPRM BADAN BEBAS?

Kemelut politik Perak terus berpanjangan dan diberitakan seolah menular kenegeri bawah Pakatan Rakyat sahaja. Ini meresahkan jentera pentadbiran yang ingin melaksanakan dasar-dasar kerajaan. Antara politik dan perundangan mempunyai peranan dan keterbatasannya. Sehingga itu peranan SPR dan SPRM sebagai badan yang benar-benar bebas perlu diletakkan pada landasan yang sebenar agar wibawa badan yang senang tercalar itu tidak dipertikaikan.

Satu badan mempunyai pengerusi yang baru dan satu badan lagi mempunyai nama yang baru. Kedua BARU ini seharusnya membawa pengertian yang positif . Membawa tanggungjawab perubahan setelah sekian lama menjadi bahan sindiran umum. Jika hanya nama atau peneraju sahaja berubah maka tiada ertinya perubahan itu. Masih lagi membawa imej yang sama macam UMNO lama dan UMNO baru, sama sahaja tetap UMNO.

2 comments:

  1. SPR dan SPRM perlu di'gubal' semula oleh rakyat dalam PRU13

    ReplyDelete
  2. Reporters who will interview Ahmad Said today should ask him to comment on this report about his son's arrest in Australia. Is this the reason he is trying to please his political bosses?
    Read about it here.
    http://jomsumpit.blogspot.com/...-bawa.html

    ReplyDelete