May 28, 2012

Apartment Kayangan Adakan Hari Keluarga: Adun & Ahli Parlimen Sampaikan Bantuan

Kajang Utama, 06 Rejab 1433 = 27 Mei 2012 (Ahad):

Photobucket

Persatuan Penduduk Apartment Kayangan mengadakan Hari Keluarga bertempat di padang di tengah kawasan perumahan apartment tersebut. Hadir bersama Hari Keluarga ini ialah Adun Bangi YB Dr. Shafie Abu Bakar, YB. Teo Nie Ching Ahli Parlimen Serdang, saudara Wan Salahuddin selaku Penasihat Program Hari Keluarga, saudara Shukri selaku Pengarah program, saudara Abu Bakar Alias selaku juruacara, ibu bapa, anak-anak dan para jemputan.

Photobucket

Hari Keluarga yang dihadiri lebih dari 200 orang itu bermula dengan ucapan dari YB Teo Nie Ching yang mengucap terima kasih di atas jemputan yang dibuat terhadapnya. Beliau bergembira bersama dengan masyarakat setempat. Beliau memaklumkan kepada ibu bapa yang hadir tentang skim-skim yang telah disediakan kepada rakyat negeri Selangor. Beliau berharap kemudahan yang ditawarkan diambil manfaat oleh penduduk setempat. Beliau juga menggesa kepada yang belum mendaftar bagi Skim warga emas dan berumur 60 tahun diharap sama-sama mendaftar dan kaunter disediakan pada hari ini. Bagi yang belum mendaftar mengundi diharap juga mendaftar dan mengundi di Bangi.

Photobucket

Adun Bangi mengucapkan tahniah kepada AJK yang diketuai saudara Shukri yang berjaya mengadakan Hari Keluarga pada hari ini. Adun memaklumkan selain dari skim-skim yang disediakan kepada rakyat negeri Selangor sebagaimana disebut YB Teo, Adun memaklumkan juga bahawa daripada peruntukan Selangorku, bahawa peruntukan dikeluarkan bagi membaiki jalan-jalan raya di beberapa jalan di Kajang Utama., manakala dari peruntukan Selangorku juga baru-baru ini pihak Kerajaan Negeri meluluskan peruntukan bagi dua lokasi bagi membina padang futsal. Dua tempat menjadi pilihan, setelah mempunyai tapak, iaitu satu di Kajang Utama ini sendiri, iaitu satu padang futsal dan medan tumpuan orang-orang muda. Sebuah lagi di Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. Tetapi kelulusan di tempat ini lebih merupakan penaikan taraf dari padang futsal yang lama.

Photobucket

Selepas daripada ucapan Adun Bangi bersama YB Teo menyampaikan bantuan kepada ibu tunggal dan mereka yang uzur. Bantuan untuk seramai 15 orang.

Sementara itu pihak pengurusan meneruskan kegiatan Hari Keluarga. Iaitu kegiatan sukan yang melibatkan anak-anak dan juga orang dewasa. Antaranya:

Rebut Gula-Gula bagi anak-anak, Bawa Rim Basikal (Dewasa lelaki), Makan Tembikai (Remaja lelaki), Lari Kepit Bola Plastik (Kanak-kanak), Skirt Gergasi (Perempuan), Lari Dalam Gelong Rotan (Remaja), Bawa Bola Pimpong Dalam Sudu (Kanak-kanak), Lari Ikat Kaki (Dewasa), Lari Tapak Kaki Kura-Kura (Kanak-kanak Lelaki), Isi Air Dalam Botol (Kanak-kanak), Rebut Selipar (Kanak-kanak), Kerusi Beracun (Khas Untuk Urusetia), Turut diadakan cabutan no. bertuah.

Photobucket

Terdapat beberapa orang dewasa yang uzur yang tidak dapat turun ke padang. Adun Bangi bersama YB Teo Nie Ching dan pengiring-pengiring pergi ke rumah-rumah bagi memyampakan bantuan dan penghargaan. Mereka yang kami ziarah ialah:Haji Abu Bakar bin Muhammad (Stroke), Encik Hamzah Ahmad (Stroke), Rohani Tajuddin (Ibu Tunggal) dan Sapura bt. Ahmad (Ditinggal Suami) bersama dengan 5 anak).

Sekian.

No comments:

Post a Comment