March 19, 2008

Edaran Kad Ucapan Terima Kasih di Pasar Kajang dan Pasar Sg. Chua


Kajang, 16 Mac 2008- YB Dr Shafie Abu Bakar (ADUN BANGI) bersama-sama pasukan petugas telah sama-sama turun padang menemui pengundi bagi menyatakan rasa terima kasih beliau kepada pengundi-pengundi . Program turun padang pada kali ini diadakan di Pasar Kajang bermula jam 8.00 pagi hingga 10.00pagi dan di Pasar Sungai Chua jam 10.00pagi-11.30pagi .

Program edaran kad ucapan terima kasih ini turut disertai oleh YB. Cikgu Lee (ADUN Kajang-PKR) dan YB Dr Che Rosli (AHLI PARLIMEN Hulu Langat-PAS). Program tersebut turut disertai oleh hampir 50 orang petugas. Kesemua YB kelihatan tidak janggal untuk bersama peniaga-peniaga di pasar tersebut mendengar masalah dan luahan hati mereka.

Dalam pada itu, para petugas juga turut membuka kaunter aduan bagi menerima aduan daripada pengunjung dan peniaga pasar. Ternyata, kaunter aduan tersebut dikunjungi oleh ramai pengunjung pasar untuk membuat aduan dan juga meluahkan perasaan serta harapan supaya masalah mereka diselesaikan sesegera mungkin.

Antara aduan yang diterima ialah:
a) baik pulih infrastruktur (lampu jalan rosak, jalan rosak, longkang tersumbat dll)
b) masalah peniaga kecil yang tertindas
c) masalah alam sekitar (banjir kilat)

Lebih kurang jam 11.45 pagi ahli-ahli YB dan para petugas mula beredar dari Pasar Sungai Chua ke kedai minuman berhampiran setelah kepenatan setelah setengah hari berinteraksi dengan rakyat.

No comments:

Post a Comment