March 27, 2008

SIDANG MEDIA KEROSAKAN JALAN DI KOMUTER UKM


Sungai Tangkas, 25/3/08 : Satu sidang media dibuat akibat banyak masalah dihadapi pengguna komuter UKM, Bangi dan juga penduduk Sungai Tangkas. Ianya diadakan selepas tinjauan YB Dr. Shafie Abu Bakar berikutan banjir kilat pada 23 dan 24/3/08 yang telah merosakkan jalan. Dalam sidang media yang dihadiri oleh pemberita-pemberita media Harakah, The Sun, Utusan Melayu, BERNAMA, Harian Metro, Sinar Harian, Kosmo dan beberapa lagi, YB Dr. Shafie Abu Bakar telah menyatakan beberapa masalah penting yang dihadapi oleh penduduk. Antaranya tempat letak kereta yang tidak mencukupi, ketiadaan lampu jalan, kerosakan jalan dan sebagainya.


Beliau juga menyatakan kekesalan beliau terhadap beberapa pihak terlibat yang sebelum ini tidak mengambil tindakan terhadap aduan rakyat itu. Menurut beliau, semasa beliau menjadi Wakil Rakyat Kajang pada 1999-2004, beliau telah menyuarakan permasalahan ini kepada pihak berkuasa MPKj. Namun, sehingga sekarang tidak kelihatan tindakannya. Oleh itu, katanya beliau berjanji akan memastikan pihak-pihak yang terlibat membaiki keadaan yang ada.

“Sekarang kita sudah menjadi kerajaan, jadi lebih mudah bagi kita untuk menyelesaikan masalah ini,” katanya kepada pemberita.

No comments:

Post a Comment