May 11, 2009

BERGELAR PEMBANGKANG UMNO MASIH ANGKUH

Kedudukan UMNO di Selangor adalah pembangkang. Setelah lebih setahun kenyataan ini masih belum diterima sebilangan pemimpin dan ahli mereka. Dalam keadaan tertentu mereka masih lagi menggunakan lambang kerajaan negeri bersama logo keris bersilang untuk program-program mereka. Tindakan ini cuba mengaburi dan mempengaruhi rakyat akan kedudukan sebenar mereka. Tidak keterlaluan untuk menyatakan mereka masih angkuh dan selalunya kerajaan pusat dijadikan sandaran.


Terkini ketua pembangkang Selangor, Dato’ Seri Dr. Khir Toyo bersama empat oaring wakil UMNO, Datuk Warno Dogo (Sabak ), Datuk Mohamed Idris Abu Bakar (Hulu Bernam), Mohd Isa Abu Kasim (Batang Kali) dan Datuk Marsum Paing (Dengkil) bakal dikenakan tindakan pengantungan kerja, dinafikan hak elaun sebagai wakil rakyat atau keduanya sekali.(sumber:Malayian Insider)

Tindakan ini dibuat berikutan kecaman mereka terhadap SELCAT, sebuah jawatankuasa pilihan khas mengenai keupayaan, kebertanggungjawaban dan ketelusan.

SELCAT dianggotai oleh Teng Chang Khim(DAP), Haniza Mohamed Talha (PKR), Hannah Yeoh(PKR), Gan Peh Nei (DAP), Dr Shafie Abu Bakar.(PAS), Datuk Warno Dogo(UMNO) dan Wong Koon Mun (MCA).

Bagaimana pun mereka diberi peluang sehingga esok (Selasa) untuk menjelaskan tindakan mereka dan peguam dibenarkan mewakili mereka.

No comments:

Post a Comment