November 25, 2009

Projek-Projek Pembangunan di DUN Bangi

Bandar Baru Bangi, 06 Zulkaedah = 25 November (Rabu)

Mesyuarat Tindakan Daerah Hulu Langat yang berlangsung pagi ini memaklumkan beberapa projek pembangunan yang berlangsung di DUN Bangi, iaitu:

1) Klinik Kesihatan Bandar Baru Bangi yang masih tidak mempunyai longkang saluran air akan dibina longkang yang boleh melayakkannya mendapat CF.

2) Bangunan Pusat Komuniti di Seksyen Empat Bandar Baru Bangi yang rosak diminta pihak MPKj mengambil tanggungjawab membaikpulih bangunan, pihak PKNS dari segi tapak dan pihak Pejabat Daerah menguruskan mengenai tanah.

3) Sebuah Sekolah Menengah akan didirikan di Jalan 6 di atas tapak yang telah diperuntukkan bagi sekolah tersebut. Peruntukan bagi projek ini dimasukkan ke dalam Projek Pembangunan Rancangan Malaysia ke 10. Adalah diharapkan sekolah ini menjadi Sekolah Menengah Kebangsaan Agama, Bandar Baru Bangi.

4) Cadangan untuk membina sebuah Sekolah Menengah Kebangsaan di Sungai Ramal di atas tapak klinik kesihatan kini dalam perhatian.

5) Perhentian Teksi di hadapan Stesen Shell Seksyen 16 Bandar Baru Bangi diluluskan. Pembinaan tapak sudah dilakukan seminggu yang lepas. Hari ini kerangka bangunan mulai dibina dan dinaikkan.

6) Meningkat dan membesarkan jalan Sungai Ramal Luar dari jalan Kajang – ke Toll Kajang melalui hadapan Masjid Sungai Ramal Dalam ke Seksyen 8 akan dipertimbangkan oleh JKR di bawah projek RMK ke- 10.

7) Penghulu, pegawai dan kakitangan yang tinggal di Kuarters Kakitangan Kerajaan, Seksyen 14, Bandar Baru Bangi diminta menguruskan dan memanfaatkan Dewan Orang Ramai bagi kawasan kuaters di situ.

8) Pihak berkuasa diminta memberi perhatian dan tindakan terhadap siber café haram dan memastikan anak-anak sekolah tidak berkeliaran di tempat-tempat berkenaan.

9) Menyiapkan Blok Gantian (Bilik Darjah), Sekolah Kebangsaan Jalan 2, Bandar Baru Bangi.

10) Menyiapkan Blok Gantian (Bilik Darjah), Sekolah Kebangsaan Jalan 8, Bandar Baru Bangi.

11) Menyiapkan bangunan tambahan Sekolah Rendah Agama Integrasi Bandar Baru Bangi.

12) Menyiapkan Masjid Sungai Ramal Luar.

13)Projek tebatan banjir Sungai Bangi dan menaiktaraf Sungai Bangi dan Sungai
Reko.

14)Menaiktaraf Sungai Ramal Fasa I dan II.

15) Berusaha menurunkan kadar kes penagihan dadah di Hulu Langat yang
meningkat sebanyak 30%, iaitu sejumlah 1,100 dalam tempoh enam bulan mutakhir.

(Pejabat Daerah Hulu Langat)

(Dalam pembinaan ; Hentian Teksi Seksyen 16, BBB)

Sekian makluman. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment