June 15, 2009

Antara 2 darjat sama terpikul musibah





Flat Bukit Mutiara dihuni oleh mereka yang berpendapatan rendah, sementara apartment Bukit Mutiara dihuni oleh mereka yang lebih kemampuan. Duduk sebelah menyebelahi. Ribut yang membadai menerbangkan atap rumah tidak mengenal status mangsa. Semua terpikul sama. 13 yunit dikediaman flat dan 8 yunit diapartment dikenal pasti untuk diberikan bantuan.


"Bantuan yang dihulurkan ini tidak dapat memenuhi keseluruhan kerugian yang dialami. Namun pihak kami akan berusaha mengangkat permasalahan ini kepada pihak yang sewajarnya. MPKj umpamanya mempunyai peruntukan untuk tabung bencana. Demikian juga Jabatan Kebajikan Masyarakat. Apa yang perlu ada pada setiap diri kita ialah sifat saling mambantu antara satu sama lain. Kita memerlukan satu organisasi yang dapat mewakili setiap permasalahan yang dihadapi." Ucapan ADUN Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar semasa menyampaikankan bantuan.


Beliau menyarankan agar setiap komuniti menubuhkan persatuan dengan keterlibatan aktif pada setiap ahli.


Tambahnya lagi, "Dengan adanya persatuan maka suara kita akan lebih jelas didengar. Peruntukkan yang sedia ada lebih senang diperturunkan."

No comments:

Post a Comment