March 7, 2011

Intra-Mas 6: Kejayaan Dipuncaki Jamuan Rakyat Di Padang

Kajang Utama, 01 Rabiul Akhir = 06 Mac (Ahad):

Intraksi Masyarakat antara Adun & AJK dengan rakyat berlangsung di Kajang Utama mulai Jumaat 4 – 6 Mac (Ahad). Intra-Mas Wakil Rakyat jumpa kita dipuncaki dengan Jamuan Rakyat di Padang berdekatan dengan Rukun Tetangga di sini dihadiri lebih kurang tujuh ratus orang. Menu utama ialah sate di samping nasi lemak.. Hadir di dalam majlis selain dari Adun ialah Tuan Haji Shafie Ngah Ahli MPKj selaku pengarah, Tuan Haji Azhar Imam Surau Al-Muhajirin,En- Ibrahim Martibi Ketua Rukun Tetangga, Sdr. Guna Ketua Wakil Kaum, Mejer (B) Adnan Awang dan lain-lain.


Jamuan Rakyat yang diadakan pada tengahari hari ini berikutan dari berjaya dan lengkapnya program berlangsung selama tiga hari berturut-turut di sekitar Kajang Utama.
Program-program yang berlangsung ialah:

1. Makan pagi bersama rakyat setiap pagi di kedai-kedai makan terpilih



2. Ziarah warga mas, mereka yang sakit, daif dan ziarah pemimpin-pemimpin. Jumlah yang diziarah selama tiga hari ialah 51 orang/rumah.



3. Majlis menentukan arah kiblat Surau At-Taqwa Taman Seri Mewah dibimbing saudara Jazlan, saudara Ibrahim dan Mohd Asri dari JAIS.
4. Melawat projek perumahan Kajang Dua Metro yang menampal jalan dan mengecat bumper sebelum Adun turun melawat
5. Pelancaran Kelab Berbasikal Veteran Surau Al-Muhajirin, Kajang Utama



6. Memotong dahan-dahan pokok oleh pihak MPKj




7. Acara senam robek
8. Gotong royong membersih padang berhampiran Town House dam kawasan Town House (dihadiri sama YB Teo Nie Ching Ahli Parlimen Serdang).



9. Pemeriksaan kesihatan dengan kerjasama Klinik Az-Zahrah dan Darus-Shifa`



10. Buka Kaunter pendafataran pengundi, warga mas dan lain-lain



11. Berkhutbah Jumaat di Surau Al-Muhajirin
12. Jamuan Rakyat



Intra-Mas Siri 6 adalah separuh dari keseluruhan program. Buat sementara program ini ditangguh untuk penilaian dan tumpuan pada tugas-tugas yang lain dan akan disambung kembali pada masa akan datang untuk separuh kedua.
Kejayaan program amat bergantung kepada penyusunan program secara teratur, keterlibatan AJK, kerjasama dari cawangan, persatuan penduduk, surau, Rukun Tetangga, pemimpin-pemimpin setempat, ketua-ketua rumah pangsa dan penduduk setempat.

Terima kasih kepada semua.

Sekian.

No comments:

Post a Comment