September 2, 2012

Jemputlah Datang Beramai-Ramai Ke Hari Terbuka Dun Bangi Dan Kawasan Serdang

Dun Bangi, 14 Syawal 1433 = 01 September 2012 (Sabtu):

Kempen memaklum dan menjemput warga Dun Bangi dan Kawasan Serdang pada hari ini sampai ke kemuncak dengan turun beramai-ramai petugas-petugas dari Pakatan Rakyat mengagihkan kad-kad jemputan, akhbar-akhbar dan risalah-risalah kepada penduduk. Kempen terakhir pada hari ini dilakukan di Pasar Kwantung di Sungai Chua dihadiri oleh 10 petugas Pakatan Rakyat. Sejak dari jam 8.30 pagi petugas-petugas telah tiba dan berdiri kiri kanan jalan masuk utama ke Pasar Kwantung. Pengunjung ke pasar ini kebanyakannya penduduk dari kalangan masyarakat Cina. Bahan-bahan yang diedarkan contoh kad jemputan terdapat tulisan Cina, manakala akhbar Selangor Kini versi Cina diedarkan di samping versi Bahasa Malaysia dan English. Dari survey yang dibuat kebanyakan orang Cina lebih berkecenderungan memilih Selangor Kini versi Cina, tetapi selepas versi ini habis diagihkan, mereka lebih cenderung memilih Selangor Kini dalam Bahasa Malaysia, manakala sebahagian – terutama generasi muda memilih Selangor Times. Apa yang menarik hampir semua orang Cina yang diberi bahan-bahan edaran menerima baik. Jarang daripada mereka yang menolak. Jika mereka telah menerima mereka memaklumkan dengan baik sudah terima. Adun Bangi agak terharu, sebahagian daripada mereka bertanya ``Shafie ada ?`` Bila diberitahu ada, ``Penanya datang dan bersalam atau memberi penghormatan. Sebahagian daripada mereka terang-terang menyatakan sokongan ! Perlu diingat, majoriti tertinggi yang didapat oleh Adun Bangi pada pilihanraya ke 12, pada 18 Mac 2008 adalah dari kawasan Kajang Raya – termasuklah pengundi Cina yang mendapat keperluan harian mereka dari Pasar Kwantung di sini. Berada satu jam setengah di sini sebanyak 1,500 kad jemputan dapat diagihkan. Prinsip kami berada di sesuatu tempat sehingga bahan yang mau diedarkan habis diagihkan.

Dengan turunnya Adun dan pengiring-pengiring dari Pakatan Rakyat sehingga ke kempen terakhir di Pasar Kwantung ini, menurut saudara Abu Bakar Pengarah Sambutan Haru Terbuka Eidul Fitri sejumlah 5,000 kad jemputan telah diedarkan. Semua tempat diedarkan kad jemputan Adun Bangi turun mengetuai penyampaian kad jemputan bermula dengan:

Pasar Malam Seksyen 16 Bandar Baru Bangi pada petang 25 Ogos 2012 (Sabtu)

Pasar Basah, Seksyen Satu Bandar Baru Bangi, pada pagi 26 Ogos 2012 (Ahad)

Pasar Malam Bandar Seri Putera pada petang 28 Ogos 2012 (Selasa)

Pasar Malam Pekan Bangi pada petang 30 Ogos 2012 (Khamis).

Pasar Malam Taman Jasmin pada malam 30 Ogos 2012 (Khamis)


Pasar Pagi Kajang pada 31 Ogos 2012 (Jumaat)

Pasar Pagi Pasar Kwantung 01 September 2012 (Sabtu).

Selain dari Jemputan Rakyat dengan turun ke pasar-pasar, jemputan juga dihebahkan melalui surau-surau dan kepada VIP-VIP dengan menghantar surat jemputan bersekali dengan kad Hariraya. Sesungguhnya tidaklah semesti yang menerima kad hadir, tapi kalau dapat adalah lebih baik. Turun ke pasar-pasar memberi peluang bagi kami bertemu mesra dengan masyarakat disamping memaklum dan menjemput mereka ke Hari Terbuka kami. Ini adalah pendekatan normal yang kami lakukan bila ada kegiatan yang melibatkan jemputan ramai seperti Sambutan atau atau Hari Terbuka Eidul Fitri, Sambutan Tahun Baru Cina, Sambutan Tahun Baru India dan sambutan-sambutan yang lain. Sesungguhnya kami merasa puas dapat berjumpa dengan masyarakat dan merasa lebih puas bila mereka memberi respond dengan mengunjungi Hari Terbuka kami, khusus Hari Terbuka Hariraya Eidul Fitri. Jemputlah datang:

Tarikh: 02 September 2012.
Tempat: Kompleks Sukan, Seksyen 15 Bandar Baru Bangi.
Masa: Jam 12.00 tengahari hingga 3.00 petang.
Selamat Datang.

Sekian.

No comments:

Post a Comment