May 3, 2011

Jalan-Jalan Di Bandar Seri Putera Semuanya Di Turap Baru

Bandar Seri Putera, 29 Jamadil Akhir = 03 Mei (Selasa):


Pada masa Adun hadir kerana menziarah seorang pesakit pada petang 12 April (Selasa) lalu di Bandar Seri Putera, Adun dapati jalan-jalan utama (bukan dalam kawasan perumahan yang sedia elok) sedang giat diturap, begitu juga bila Adun datang pada 17 April dan hari ini selepas tiga minggu kehadiran pertama, kerana menziarah kematian seorang penduduk di sini sekali lagi Adun saksikan kerja-kerja menurap jalan masih berterusan dan sebahagian besar jalan-jalan utama elok, cantik dan selesa digunakan. Bukan setakat itu sahaja, traffic light contoh jalan masuk ke KUIS sudah berfungsi dengan baik. Begitu juga dengan tanda-tanda arah disempurrnakan oleh Syarikat Pemaju Perumahan Bandar Seri Putera, iaitu UM Land. Syukur kepada Allah dengan kemudahan dan kesempurnaan yang disediakan oleh Syarikat.

Walau bagaimana kerja-kerja yang dilakukan oleh Syarikat ini bukan semata-mata memperbaiki, tetapi bertujuan untuk menyerahkan pentadbiran infra-struktur di sini kepada pihak berkuasa tempatan, iaitu MPKj. Sebelum penyerahan pihak syarikat dikehendaki menyempurnakan segala syarat dan keperluan penyerahan, sebab itulah jalan dan semuakemudahan dibaiki dan disempurnakan oleh pihak syarikat. Walau apa pun ia adalah kemudahan yang dapat dinikmati penduduk yang seharusnya bersyukur.

Sementara itu jika pihak penduduk mendapati ada keperluan yang sepatutnya disempurnakan, tetapi tidak disempurnakan, pihak penduduk dapatlah menyampaikan aduan dan cadangan kepada pihak MPKj melalui Ahli MPKj setempat iaitu melalui Tuan Haji Mazwan Johar dan boleh juga aduan dimaklumkan kepada ADUN Bangi, khususnya berhubung dengan perkara yang berkait dengan negeri.


Sekian.

No comments:

Post a Comment