December 26, 2009

Jamboree Nisa' Selangor (I'm Proud To Be A Muslim)

Pejabat DUN Bangi, 8 Muharram = 25 Disember (Jumaat):

~Para peserta sibuk dengan urusan pendaftaran dan berkenalan dengan teman-teman baru~

Jika petang kelmarin ADUN melepaskan pemuda 30 orang bermotosikal dari Teras Jernang, berexpedisi dan beramal ke Pulau Pangkor, maka pada petang ini Nisa` Serdang pula berhimpun di hadapan Pejabat ADUN untuk Jamboree ke Kem Belia Bukit Lagong, Selayang.

Menurut Saudari Lina Setiausaha Nisa` Serdang, "Jamboree ke Bukit Lagong ini adalah anjuran Nisa' Negeri Selangor. Setiap kawasan dikehendaki menghantar peserta ke sana."
"Berapa ramai dari Serdang ?" tanya ADUN.
"36 orang semua termasuk peserta, AJK dan Fasilitator," jawabnya. "Seluruh kawasan di negeri Selangor"
"Dijangka 300 orang semuanya," katanya.
Sementara itu Saudari Norshida Johan, Pengarah Jamboree dari Nisa' Serdang memberitahu,
"Tujuan mengadakan jamboree ini adalah untuk mengisi waktu lapang Nisa' dengan kegiatan bermanfaat seperti latihan fizikal, ujian mental dan sesi kerohanian." Bila ditanya, "Berapa lama ?" "Dua hari dua malam," katanya

Bila ditanya tentang peruntukan, Saudari Yaqeen, Ketua Kontinjen Serdang merangkap Fasilitator memberitahu, "Daripada Yuran dan tajaan dari individu, termasuk sedikit dari Pejabat ADUN."

Peserta-peserta yang berhimpun depan Pejabat ADUN yang setengahnya dihantar ibu bapa diberi taklimat oleh Saudari Haslina.

ADUN di dalam ucapan ringkasnya, meminta peserta menjaga keselamatan dan menjaga imej kawasan dan DUN Bangi bila bersama perwakilan-perwakilan dari kawasan-kawasan lain. ADUN berharap melalui jamboree dapat memupuk tali persaudaraan, semangat berpasukan dan kerjasama di dalam jemaah.

~Sebelum bertolak, Doa Selamat dibaca oleh ADUN~


~Peserta bertolak ke tempat program dengan menaiki bas sekolah~

No comments:

Post a Comment