January 23, 2011

40 Ribu Penyokong Pakatan Rakyat Membanjiri Labis

Labis, 15 Safar 1432H = 22 Januari 2011

40 ribu penyokong memenuhi jalan raya di Pekan Labis. Hadir mengiringi calon Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang (Presiden PAS), YB Datuk Speaker Teng Chang Kim (Speaker Dewan Negeri Selangor), YB Azmin Ali (Timbalan Presiden PKR) dan pengiring-pengiring. Hingga tamat tempoh waktu bantahan pada jam11.00 pagi, 3 bantahan telah diterima oleh pihak SPR. namun semua bantahan ini ditolak. Pengerusi SPR Daerah Segamat mengumumkan keputusan pada jam 11.20 pagi dengan hanya 2 calon yang layak bertanding. Calon-calon yang bertanding ialah Puan Normala Sudirman (PR dari PAS) dan Mohd Azahar Ibrahim (Umno - BN).

Selepas pengumuman dibuat, penyokong Pakatan Rakyat telah berdiri di sepanjang jalan Pekan Labis tersebut untuk menyambut calon PAS yang bertanding bagi DUN Tenang itu, diiringi pemimpin-pemimpin.


Majlis penamaan calon berjalan lancar. Tarikh pengundian bagi DUN Tenang telah ditetapkan pada 30 Januari 2011.


"Selamat Menunaikan Tanggungjawab mengundi. Undilah Calon Pas (Pakatan Rakyat) - Cikgu Mala, yang Berjihad bagi membawa perubahan selari dengan aspirasi keislaman dan membela Hak Rakyat di Tenang. Takbir !"
Allahu Akbar !!!

Sekian.

No comments:

Post a Comment